Mobiltelefonen har blitt langt mer enn et arbeidsverktøy, og vi bruker stadig mer penger på å kjøpe den «riktige» telefonen. Det varierer hva hver enkelt ansatt i bedriften foretrekker når det kommer til størrelse på skjermen, operativsystem, merke, design og funksjoner. Fordi mobiltelefonen har blitt nærmest for en ny kroppsdel å regne, er den også sterkt knyttet til identitet og hvordan man fremstår for omgivelsene. Dette betyr at alle ansatte og deres mobiltelefoner også representerer bedriften utad. Mobilprodusentene har selvfølgelig fått med seg dette, og nye utgaver av mobiltelefoner lanseres stadig hyppigere.
På denne siden kan du lese om valg av mobiltelefon og tilleggsutstyr, om utfordringene som kan oppstå rundt mobilmisunnelse på arbeidsplassen, om hvordan en arbeidsgiver kan være forberedt på praktiske ulykker, og ikke minst hvilke forhåndsregler man bør ta for å trygge og ivareta bedriftens informasjon og sikkerhet.
I valget av mobiltelefon på jobb er det ikke lenger bare nødvendighet og dokumenterbare behov som styrer hvilken modell den enkelte ønsker seg. Arbeidsgivere bør, innen rimelighetens grenser, strekke seg for å imøtekomme den ansattes ønske. Trolig kan du også spare noen kroner.
Det dukker stadig opp nye gadgets og tilleggsutstyr til mobiltelefoner. Mange av disse produktene kan virke overflødige, men det dukker også opp løsninger på hverdagslige utfordringer. Et deksel som beskytter telefonen er en god investering som kan spare mang en skjerm- eller telefonreparasjon.
Hva slags tilbehør trenger jeg egentlig til mobilen?Du trenger ikke lenger lage manuelle lister med navn og nummer for å sikre at alle kontaktene dine blir med over til den nye telefonen. Vi gir deg enkle oppskrifter for hvordan du bytter over fra den gamle telefonen til en ny. Enten du har Apple eller Android-telefon skal det være enkelt å sette opp eller bytte merke.
Slik setter du opp en ny mobiltelefonAlle bedrifter sitter på store mengder informasjon, alt fra bedriftsinterne opplysninger til sensitiv personinformasjon om kunder og underleverandører. Med GDPR er kravene til behandlingen av disse opplysningene tydeligere enn noen gang. Ved å sørge for at alle ansatte er innforstått med forhåndsreglene for å bevege seg på nettet, unngår man at jobbtelefoner blir en inngangsportal for hackere.
Som statussymbol forteller mobiltelefonen noe om den som eier den. Blir det store forskjeller i hvor fancy telefon de ansatte får utdelt, kan dette fort vekke misunnelse. Noen bryr seg mer enn andre, men rettferdighet er uansett et godt prinsipp å følge. Kostnadene ved som kan følge med ved mobilmisunnelse blir gjerne høyere enn de kronene det koster å innfri de ansattes ønsker.
Som bedrift eier man alle mobiltelefoner tilknyttet arbeidsplassen. Dette betyr også at bedriften må ta kostnadene ved reparasjoner når en telefon går i bakken eller blir nedsølt av kaffe. Det er mange fordeler med å investere i en skikkelig trygghetsavtale: du får blant annet bistand raskt, og betaler ingenting for repararasjon. Den ansatte får en telefon til utlån mens reparasjonen pågår.
iPhone 13. Lynende rask A15 Bionic-chip. Et stort byks i batteritid. Slitesterk utforming. Superrask 5G. Og en lyssterk Super Retina XDR-skjerm.
Si farvel til reflekser takket være den lyssterke skjermen til S22. Med en imponerende 120 Hz Infinity-0-skjerm utviklet med Dynamic AMOLED 2X for synlighet uansett
Derfor trenger du gode råd og her er våre innspill til hvordan du skal overbevise sjefen. De beste argumentene går på at du får en mer effektiv hverdag og høyere arbeidskapasitet med godt verktøy. Du trenger også en telefon som ikke må stå i laderen hele tiden. Dessuten skal du ivareta bedriftens sikkerhet. Da må utstyret være oppdatert.
Her er listen med de gode argumentene til sjefen
Besøksadresse:
Østre Kullerød 4, 3241 Sandefjord
Postadresse:
Postboks 2024, 3202 Sandefjord
komplettbedrift.no
kundeservice@komplettbedrift.no
Tlf: 33 00 51 00